• Het Zorgpension

    Ondersteuning op maat

  • Logeren in het Zorgpension

    Voldoende privacy

  • Logeren in het Zorgpension

    Rust en ontspanning

  • Zorg in het Zorgpension

    Betaalbare arrangementen

Herstelzorg en persoonlijke aandacht

Zorgpension ademt een sfeer van gastvrijheid. Een plek waar iedere cliënt zichzelf kan zijn. De zorgverleners hebben oog voor uw persoonlijke situatie en wensen. We creëren letterlijk en figuurlijk ruimte om u een aangenaam verblijf te bieden. Zo heeft iedere cliënt een huiselijk ingerichte een- of tweepersoonskamer met eigen of gedeeld sanitair. Ook zijn er gemeenschappelijke ruimten zoals een huiskamer en wordt er voor u gekookt. Afhankelijk van uw persoonlijke wensen kunt u de maaltijden op uw kamer of in de gemeenschappelijke ruimte genieten. Daarnaast is in het Zorgpension ruimte beschikbaar waar bijvoorbeeld een fysiotherapeut terecht kan. Op deze manier kan de behandeling eenvoudig en dicht bij uw tijdelijke verblijfsomgeving plaatsvinden.


Tijdelijke ondersteuning

Voorafgaand aan uw verblijf in een van onze Zorgpension locaties bespreken wij met u welke zorg u nodig heeft. Maakt u gebruik van Zorgpension omdat degenen die u normaal thuis ondersteunen en verzorgen tijdelijk afwezig zijn? Wij bespreken dan samen met u welke ondersteuning u wenst. Onze inzet is dat u een aangenaam verblijf heeft, waarbij we onze dienstverlening afstemmen op uw persoonlijke situatie.


Herstellen en terug naar huis

Wanneer u bij ons verblijft om te herstellen na een operatie of ziekte, stellen we samen met u een herstelplan op. Hierin leggen we vast waar u samen met de zorgverleners aan gaat werken. Bij vaststelling van deze doelen kijken we altijd naar uw thuissituatie. Wat is nodig om thuis weer zelfstandig of met ondersteuning verder te kunnen? In het herstelplan leggen we ook vast wat de verwachte datum is waarop u weer naar huis kunt.


Rol van de huisarts

De dagelijkse zorg binnen Zorgpension vindt plaats in nauwe samenspraak met u, uw huisarts en de medewerkers van Zorgpension. Tijdens uw verblijf blijft uw eigen huisarts medisch verantwoordelijk. Deze kan dus ook op bezoek komen in het Zorgpension. Woont u in een andere gemeente dan de Zorgpension locatie, dan is het voor uw eigen huisarts niet altijd mogelijk om langs te komen. In dat geval organiseren we de huisartsenzorg in overleg met u op een andere manier. We houden uw eigen huisarts altijd op de hoogte van uw situatie.


Een kamer reserveren

U kunt op een 3-tal manieren een kamer reserveren:

  • via de transferverpleegkundige van het ziekenhuis;
  • via de transferverpleegkundige van Zorgpension;
  • via uw huisarts.


Algemene voorwaarden ActiZ 

Bij opname in een locatie van Zorgpension tekent u een zorgleverovereenkomst waarop ook algemene voorwaarden van toepassing zijn. Deze beschrijven kort en bondig de afspraken die u met Zorgpension maakt over uw verblijf. De algemene voorwaarden ontvangt u tijdens het opnamegesprek wanneer u in zorg komt. Omdat Zorgpension is aangesloten bij brancheorganisatie ActiZ, gelden naast onze eigen algemene voorwaarden ook de voorwaarden van ActiZ. Deze worden beschreven in drie documenten:

Algemene Voorwaarden
Algemene module
ELV module 


Klachtenprocedure

Zorgpension streeft ernaar cliënten een aangenaam en gastvrij verblijf te bieden. Onze medewerkers doen er alles aan om de zorg en ondersteuning te geven die nodig is. Toch kan het gebeuren dat u opmerkingen heeft over onze dienstverlening. Wij nodigen u uit om vragen, wensen of klachten tijdig te bespreken met de medewerker die betrokken is bij uw behandeling of verzorging. Wellicht weet de medewerker niet dat u andere wensen heeft of ergens ontevreden over bent en verbetert de situatie als u hem of haar daarop wijst. Voor ons betekent uw klacht een mogelijkheid om onze dienstverlening te verbeteren. U kunt van onze medewerkers verwachten dat zij serieus op uw vraag, opmerking of klacht ingaan.

Wilt u uw onvrede liever met een onafhankelijk persoon bespreken? Of vindt u dat u onvoldoende gehoor krijgt bij de direct betrokkene(n)? Neemt u dan contact op met de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Alle klachten worden door de klachtenfunctionaris vertrouwelijk behandeld. De klachtenfunctionaris is bereikbaar via 06 25 06 79 56 of stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. In onze folder staat de klachtenprocedure uitgebreid beschreven. 

 

 

zorgpension zonder zoetermeer